Roomse marketing

Steeds minder mensen vinden hun weg naar de katholieke kerk en je zou verwachten dat de beleidsmakers van het Vaticaan daar iets aan proberen te doen. Maar als je de kranten er op naslaat, dan lijkt het alsof het hoofd van de Roomse marketingafdeling zijn vak niet helemaal begrijpt. Zijn voorgangers van lang geleden waren succesvol in het winnen van zieltjes met hun strategie het volk de hel in het vooruitzicht te stellen als zij niet naar de kerk gaan. Anno 2010 trappen mensen daar niet meer in en dus moeten de paus en consorten creatiever worden in ledenwerving. Bij elke besteding van 5 euro in de supermarkt een gratis pausplaatje krijgen is bijvoorbeeld een mooi begin. Wat zeker níet helpt zijn nieuwsberichten over misbruik van jonge misdienaartjes in het klooster ‘Gouden Handen’. Ik dacht altijd dat paters je met hun gouden handen zouden vergeven van je zonden, maar blijkbaar werden er alleen malse jongensbilletjes mee gezalfd. Snap ineens ook waarom paters altijd in zo’n gewaad lopen. Dan valt het niet zo op dat een kleuter zich tussen hun benen schuilhoudt. De arme pastoortjes in spe stikten zowat en plezierden hun meesters gedwee. In naam van God uiteraard. God knijpt vast een oogje toe, moeten de vieze paters hebben gedacht, terwijl  ze weer eens met hun gouden handjes in een of ander onderbroekje zaten te frunniken. Toch is er één misdienaartje geweest voor wie zijn tijd in Gouden Handen misschien juist als het paradijs heeft gevoeld. En dat komt hem nu duur te staan.

Ik heb het over Gijs den Urste, oftewel Prins Carnaval in Reusel. Die krijgt van de pastoor geen hostie, omdat hij praktiserend homofiel is. Homo zijn mag wel van de katholieke kerk, maar je moet ervoor zorgen dat het bij kusjes op de wang blijft. Zodra de vlinders in de buiken van homofielen hen verleiden tot meer genot, dan komen ze niet meer in aanmerking voor communie en hosties. Als goedmakertje krijgen homo’s nog wél een kruisje op hun voorhoofd. Mazzelaars. Hoofdredacteur Henk Krol(s) van de Gay Krant deed nog een poging om de bisschop op andere gedachten te brengen, maar deze was onvermurwbaar. Regels zijn regels. Zo staat het geschreven. Waarom wordt mensen die mannenliefde kleur geven, geweigerd op hosties te knabbelen door paters, die vroeger zelf zo genoten van kleine jochies? Je mag toch verwachten dat in het Huis van God iedereen even welkom is, homofiel of niet. Het zou het Vaticaan sieren als ze laten zien met hun tijd mee te gaan en hun gebruiken voor iedereen toegankelijk te maken. Is marketingtechnisch ook veel slimmer.

\"\"

2 thoughts on “Roomse marketing

  1. Sterk ingespeeld op de actualiteit.
    Overigens hier wil God volgens mij niets mee te maken hebben, het zijn zijn “dienstknaapjes” die er een potje van maken.

  2. Amen .. en de volgende gaat over de FC Utrecht supporters ???

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>